Copper boom!

Sitter hemma i min lägenhet och funderar på om jag ska ta tag i min disk. Om två timmar ska jag gå til Ica och möta Magda för att handla ingredienser till kvällens bravader. Vi ska käka räkmackor, göra egna semlor och titta på Harry Potter. Så eftersom vi ska baka måste det vara rent i köket.
 
Innan idag var jag på föreläsning i ekonomikursen som började i måndags. Jag var fruktansvärt förvirrad i början men det känns som att poletten är på väg att trilla ner. Och tur är det med tanke på att vi har vår första examination på måndag. Då vi ska göra budgetar i excel. Spännande! Imorgnon åker jag till Osby för en kort visit. Men mest för att hämta min dator ( förhoppningsvis är den klar) som har varit på lagning. Som jag saknar den!!
 
De senaste dagarna har jag i ren desperation sökt massor med praktikplatser men inte fått ett ynka litet ja, bara fyra nej så långt. Har fortfarande några ställen kvar som jag hoppas på så vi får se var jag hamnar. Ett av ställna som sa nej välkomnade mig att söka igen nästa år. Ja jo, det var kanske snällt. Men då har jag redan tagit examen och praktikkursen är slut sen länge, så det var inte särskillt uppmuntrande alls. 
 
 
Avsutar detta inlägg med något positivt, det vill säga med gilmorisms. 
 
Oy with the poodles already!
 
Copper boom!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0