Think about the heroes saving life in the dark

Kan ni tänka er att jag ska nu helt plötsligt låtsas vara politsikt engagerad. Det är inget annat än absurt. Men det är kanske på tiden att jag lär mig ett och annat. Det är faktiskt dags att rösta nästa år. Första gången för mig. Men jag ska inte bara lära mig vad de olika partierna står för jag ska också lära mig Sveriges politiska system (som vår kurslitteratur så fint heter). Det är nästan som att ha Samhällskunskap igen i grundskolan eller på gymnasiet, men det är mycket svårare än så. Tyvärr. Som tur är är det inte bara jag i klassen som inte kan ett skvatt om detta. Jag har mycket att lära mig de kommande tre veckorna innan tentan. Började faktiskt plugga direkt när jag kom hem idag. Stolt! Men nu tog jag en liten paus. Behöver packa inför Götet imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0