Long time no...write (see)

Det var ett tag sedan sist. Eller, ja. Över en vecka i alla fall. Och det är väl ett tag. Jag har hunnit vara på konfirmation, hälsat på syster min i Göteborg, påbörjat en ny kurs i kulturprojekt och så har syrran även hunnit vara i Skåne denna helgen. Så jag får väl ta det från början. Detta blir ett långt inlägg men det får ni leva med. Det är ju inte så många som läser så det kan ju egentligen kvitta

Lucas konfirmation då. Det var första gången jag var på en faktiskt. Och det var ju inget speciellt precis. Eller jo, speciellt var det ju minst sagt. Men inte på ett bra sätt. Själva grejen i kyrkan var ju bara hemsk. Det var bara pinsamt. Och Lucas hade ett skeptiskt ansiktsuttryck under hela "ceremonin". Stackarn. För övrigt kan jag tala om att jag hade på min en chockrosa klänning, den jag också hade på min student, svart skinnjacka och dödskallar på mina öronhängen. För så brukar man väl vara klädd i kyrkan? Sedan åkte vi hem till Lucas och åt innan vi styrde bilen mot Götet.

Väl framme så stack pappa på speedway och vi andra gick och åt på Pizza Hut. Mjamsigt! Köpte godis på 4gott gjorde vi också. På söndagen åkte vi till Ikea så syrran och Axel kunde köpa grejer till lägenheten. Ett nytt matbord bland annat. Körde till Bengans och frossade i skivor. Jag köpte tre stycken men endast en av skivorna som jag letade efter. Ohwell. Vi åkte hem och sedan var det tillbaka till vardagen.

I måndags började vår nya kurs med Eva. Den bästa läraren vi har haft so far så det är awesome att få ha henne igen. Min grupp kom på en idé till vårt kulturprojekt. Ska dock inte skriva vad här. För det är en hemlis for now. Var hemma sjuk i tisdags, åkte till skolan i onsdags även fast jag inte mådde bra och den bästa grejen var att komma hem till nyheten att syrran spontant skulle komma hem senare den kvällen. Och hon stannade tills idag. Så det är hennes fel att jag inte har bloggat på länge. Haha. Resten av dagen ska jag spendera med att städa, plugga och titta på tennis. Dock så verkar det inte som de visar matchen på tv. Dumt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0