Paramore 24/6 2013

Igår var en fin dag. Den inleddes med ett sista besök på tandregleringen i stan för att officiellt avsluta min behandling. Sedan hängde jag en stund på Make up store och pratade med min kära moster innan Sigge kom för att hämta upp mig. En snabb runda på Hemmakväll och sedan styrde vi bilen mot Hyllie med Paramore i stereon. Vi åt på Subway och gick en runda på Emporia innan vi tog tåget över bron till Köpenhamn där Paramore väntade på oss. Kön var förvånadsvärt lång när vi kom fram två timmar innan dörrarna skulle öppnas. Konserten sulle vara på Stora Vega och kön ringlande sig runt husknuten och bort till Lilla Vegas ingång. När vi väntade blev kön bara längre och längre. Det var första gången jag var på en slutsåld spelning på Stora Vega så så mycket folk har jag aldrig sett där. När dörrarna väl hade öppnats kom vi in snabbt och fick bra platser. Alla som stod framför oss var huvudet kortare. Men som alltid så ska sikten skymmas så jag såg inte mycket när förbandet spelade och i början av Paramores set. Men vi hamnade längre fram mot slutet. Brukar ju vara så att man flyttas bak eller åt sidan men vi kom längre fram. Det har aldrig hänt mig innan. Och det var välkommet! Jag tyckte Hayley sjöng mycket bättre denna gången än när jag såg dem i december 2009. Hennes röst är så sjukt jävla underbar. Åh, gåshud! Såg nyss att någon har lagt upp hela konserten på Youtube. Så om vi vill se så finns den där. Fattar inte varför man får för sig att filma hela konserter. Det sabbar ju upplevelsen asmycket. Anyway. Älskar att de inledde med Moving on. Så chill och awesome och inte alls vad jag hade förväntat mig. En jävligt bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0