By far the cutest part 3

The Show
Vi kom till Brewhouse lite efter sex, ska vara ärlig och säga att jag inte kommer igåh vad klockan var. Men vi stod där ett tag i kön och frös som in i bomben. Det var väl cirka 25-30 pers före oss i kön så vi kom in ganska fort när de väl öppnade dörrarna. Kollade in merchen när vi stod i kön för att hänga in våra jackor. Beslutade mig redan då för att köpa den underbart fina och sköna YChoodie som jag har på mig just nu. Ni kan ju inte se den, men ändå. Kommer ju bilder sen. Vi begav oss sedan mot "stage right" det vill säga Seans sida av scenen. Team stage right for the win! Där var inte alls myckt folk än så vi fick fina ståplatser på andra raden. Hell yeah!
 
Like Torches
Det var läskigt lite folk när de gick på scen och jag tyckte sjukt synd om dem. Men de gjorde sitt bästa och de är faktiskt ganska bra. Jag tycker inte om att se band live när jag inte kan låttexterna och känner mig dum när jag står där och inte kan sjunga med. Tänk så tror de att jag inte tycker om dem liksom. Men en låt kunde jag sjunga med i, Missing it all ft. Ryan Key. Kan texten bara för att Ryan sjunger lite på ett hörn och blev super glad när han kom ut på scenen. Tyvärr var publiken pinsamt tysta när Like Torches spelade och det var nästan plågsamt att stå där. De förtjänar mer än så. Helt klart!
 
The Blackout
Tittade bak innan de gick på scen och blev glatt överraskad av att publiken utökats till det dubbla. Kanske mer än så. Det första Sean gör när de går ut på scen är att ställa sig på the baricade (kommer inte på vad det heter på svenska) nästan precis där vi står och sedan hoppar han ner i publiken. Han formar ett dansgolv och stannar där under de första låtarna. Han sjunger och dansar och stötte på en tjej så hon blev rädd och sprang där ifrån (asgarv!). Till hennes försvar kan jag säga att det hade jag med all säkerhet också gjort. De var bra och jag är glad att jag äntligen sett dem live. De nya låtarna hade jag inte hört innan konserten men de verkade helt okej. Inte så bra som The best in town men man kanske kommer lyssna på dem då och då. De pratade om hur snygga alla svenskar är och att svenska killar är snyggare än de flesta brittiska tjejer. Sean brukar snurra sladden till mikrofonen runt halsen. Denna kvällen fick han mikrofonen mitt i ansiktet och gjorde en ful grimas, märkte att ögonbrynet blödde lite men fortsatte sjunga för glatta livet ändå.
 
Yellowcard
Jag var stoked och taggad till tusen! Men det vet ni nog redan. Rummet blir mörkt, ljusena på scenen tänds och så står dem där. Ryan säger "Hello! We're Yellowcard!" Alla skriker och man känner sig helt varm inombords.   Han börjar säga att de är ett band, men vet inte vilken genre han ska säga att de tillhör och vänder sig till Sean som säger "A circus, a travelling circus." Diskusionen pågår en lite stund innan man hör introt till Awakening och Ryan sjunger "Bottoms up tonight, I drink to you and I..." Bästa introlåten ever måste jag säga. Vad kan jag berätta om Yellowcards spelning. Jo, att det var underbartfintawesomebäst! Jepp, så bra var det. Ryan var lite hes och hade ont i halsen, snöt sig på scen och drack te mitt i allt. Sean skadade benet i Stockholm men brydde han sig om det? Nej. De ger alltid 110 procent och det gör dem så jävla bäst. Fick inte se en Mackinflip (backflip a la Sean Mackin) denna gången heller men det gör inget. Det var inte det viktigaste. De bad om ursäkt för att det tagit dem tretton (tretton!!!) år att komma till Sverige. De flesta tittar på sångaren mest under en konsert. Inte jag. Jag tittar på snubben som spelar fiol. Varför? För att det är han som svarar alla på twitter och bryr sig om sina fans på ett helt annat sätt än de flesta andra. Som ni såg innan så fick jag ett tweet från Sean efter konserten där han skrev "You were by far the cutest. Thanks for singing to me.". Jag blev så löjligt glad. Sjöng med så jag hade ont i halsen. Sean tittade på mig när jag sjöng och pekade på mig och log jättestort flera gånger vilket gjorde att jag sjöng högre och högre. Kan säga att min hals hatade mig igår för det men skit samma. Mot slutet hade en sjukt äckligt svettig snubbe kommit fram och stod brevid mig och hade sin arm mitt framför mitt ansikte. Såg inte ett skit och fick hans svett i hela ansiktet och högersidan av min tröja var genomblöt. Av hans svett. Inte min. ÄCKLIGT! Armbågade honom i revbenen flera gånger utan framgång och fick till slut flytta på mig. Hatar killar som inte kan respektera att det står en tjej som är huvudet kortare än dem själva som de totallt skymmer sikten för. Ashål. Det är inte snällt att tränga sig framför de som är mindre. Stod du inte ute i kylan och köade för att komma längst fram då har du inte förtjänat att stå längst fram. Deal with it liksom! Men i alla fall. Det var underbart. (Milla, det var magiskt). Inte snubben då, utan allt annat.
 
 
Vad långt det blev. Ber om ursäkt för det. Typ. kanske. Egentligen inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0