By far the cutest

Sitter på tåget hem just nu. Tänkte att jag kunde påbörja inlägget om gårdagen redan nu. Det lär bli långt men jag måste ju få med allt. Lyssnar på yellowcard och låtsas att jag fortfaramde är på brewhouse och ler som in i helvete. Hur kan ett band få en att må så Jävla bra? Yellowcard är bäst. Speciellt Sean. Men det återkommer jag till. Det är sjukt jobbigt att skriva på mobilen så jag orkar imte fixa stavfelen. Det är så segt liksom. Men. Igår då. Klockan ringde vid tio men jag var vaken långt innan dess.
 
...( Och så långt kom jag på mobilen)
 
Signering
Började med att måla naglarna gula dagen till ära. Syrran hjälpte mig fixa YC loggan på min vänstra tumme och det blev asnice. Till frukost blev det omelett innan vi begav oss in mot stan. Vi kom till rockhouse typ 35 minuter innan sigeningen skulle börja. Gick upp på andra våningen och satte oss vid ett bord. Syrran och Axel köpte fika och när klockan blev tjugo i två kom LP, Sean och Josh upp i trappan. Det blev helt tyst i rummet och alla följde dem med blicken. LP köpte en fanta (såklart, han älskar fanta), Josh tittade runt på lite skivor och Sean vet jag inte vad han gjorde. En stund senare kom Mendez och Ryan. Tyst igen. (haha) När klockan blev två fick vi ställa oss i kö och alla i Yellowcard satte sig vid bordet som var åt dem. Fem stolar, fyra svarta och en stor röd. Josh hoppar direkt in och sätter sig i den röda (alla skrattar), Ryan puttar lite på honom men sätter sig i stolen längst in. LP vill helt klart sitta i "kungatronen" och puttar på Josh tills han flyttar på sig (mer skratt). Vi får instruktioner om att man inte får ta bilder på sig med dem utan bara samtidigt som de signerar ens skivor för att de måste dra vidare. Jag fick två skivor signerade (When you're through thinking say yes och WYTTSY acoustic) och syrran fotade samtidigt. Satte oss i soffan igen och jag tog över kameran för att filma lite. Sean såg att jag filmade, vinkade och sa "HI!" sen sabbade Axel videon genom att prata med mig, haha, syrran hörde inte vad han sa och utbrast "Va?!". Fin video. En tjej kom med en gitarr och bad Ryan stämma den åt henne, (HAHA WHAT?!) det gick inte så värst bra precis och alla snurrade lite på stämmskruvarna innan de signerade den åt henne. Eftersom själva signerandet gick så fort fick man sedan ta en bild med bandet (score!). När vi skulle gå hörde jag hon som jobbade på stället säga till en väktare "jag var tvungen till att googla bandet för jag visste inte vilka de var". Pinsamt!
 
Tagga konsert
Lyssna på Yellowcard, äta godis, blogga, äta middag och powernappa en stund. Upptäckte när jag satt och studerade mina nu signerade skivor att något inte stod rätt till. Räknade signaturerna på den ena, fem autografer, på den andra, sex. Hmm. Vem har skrivit två gånger? LP. Det gick så fort på signeringen att jag inte riktigt hann reagerna men kommer på att LP skrev på den första, sedan på den andra och fick sedan för sig att han inte hade skrivit på den första och tog tillbaka den från Mendez. Min skiva är unik. Haha.
 
To be continued...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0