When you go

Har lyckats få ihop hela 353 ord till mitt reportage, nu behöver jag bara lika mycket till. Lyssnar på musik och försöker få lite inspiration och det fungerar rätt så bra. Det går inte jättebra men det går i alla fall framåt och det är alltid ett plus. Jag borde klara av att skriva cirka 800-1000 ord tills på torsdag. Om jag jobbar på och har turen på min sida. Vilket jag inte hade när jag skulle ta mig till skolan idag!
Kom ner till stationen kvart i nio och får se att tåget är tjugo minuter sent. Inte så farligt tänkte jag då. Men ack så fel jag hade. Det skulle bara bli värre. Ny tid kom upp (09:45) så jag tog ett snabbt beslut om att hoppa på bussen istället. När jag står och ska precis gå på bussen ropar de ut i högtalarna att tåget var ytterligare försenat, till 10:01. Tur att det går en buss tänkte jag. Men det slutar inte med att jag hoppade på bussen och kom till skolan utan fler förhinder. Hela vägen till Broby körde bussen bakom en lastbil som körde i 50km/h. Kul. I Broby blev vi tvugna att byta buss eftersom det var något fel på den andra vilket tog cirka 10 minuter. Efter många om och men kom jag till skolan 40 minuter senare än jag tänkt. Låter kanske inte så illa men oj så irriterad jag var. Det ska inte behöva vara så svårt. Fy på er!
//Juuuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0