This is loud, this is cold

Jag har precis blivit klar med mitt bildspel! Och innan imorse läste jag en recension av Yellowcards nya skiva, snacka om att det gjorde mig glad. I recensionen fanns det en massa låttexter och jag älskar låtarna utan att ens ha hört dem än. Det finns en röd tråd mellan alla låtar och det är bara så genialiskt alltihopa! Skivan handlar om Yellowcards resa de senaste åren men som Ryan alltid brukar göra har ha skrivit alla låtar som om de vore ett förhållande för att fler ska kunna relatera till låtarna.
Första låten börjar med att de tittar tillbaka på när allt var bra och sedan går den över till att vilja att allt ska va som förut.  De kommande tre låtarna är arga och berättar om hur det var när bandet var på väg att splittras. Sen ändras det och den ena parten går vidare och lägger allt bakom sig. Men i nästa låt vill den andra parten att bandet ska göra en comback men får inget svar "a message sent with no reply, you used to hang on my every word, now they never come out right, I know it feels like I let you down, but I'm still around. Men i låten efter är de tillbaka igen som ett band. Om den sista låten har de själva sagt “for all of us, and all of you. It reminds us why we do what we do, and how lucky we actually are.
Jag tycker det kan vara slutet av mars nu.
//Juuuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0