It's always winter, but never Christmas

Idag var den sista vanliga skoldagen innan vårt sista riktiga jullov. Vi åt julbord och lyssnade på julmusik. Pratade om Tage Danielsson och jobbade på våra hemsidor. Jag fick åka bil hem idag eftersom pappa skulle handla lite julklappar. Hur asnice som helst att slippa den dumma bussen som alltid är överfull på tisdagar.
När vi kom hem satte vi upp vår utegran och satte en ljusslinga i den. Jag gick till Konsum och köpte lite mat och bakgrejs. Jag har nämligen nyss gjort vit chokladtryffel med lime, något som vi gör varje jul. Så inte kunde vi vara utan det iår inte. Eftersom vi bara har en form att ha tryfflen i när den stelnar får jag göra minttryffel imorgon när jag kommer hem från julavslutningen i skolan. Iår har jag faktiskt kommit in i den rätta julstämmningnen. Förra året gjorde jag inte der alls fören vi satt i soffan och tittade på Kalle.
//Juuuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0