elefant!

Har ni någonsin tänkt på varför diskmedlet är grönt, men skummet ändå blir vitt? Eller varför det finns massor av duvor i stan, men inga duv-barn? 
Tuvas duv-teori: de föds väl stora... 
Men de håller inte riktigt, så snälla kan ni tala om för mig hur det går ihop!

Vid det här laget har ni nog börjat undra över vad för helbängt inlägg detta är...men det har en mycket enkel förklaring.
Det är nämnligen Josses syrra som knaprar på knapparna idag :P för Josse är upptagen med att lägga pussel med min vän Tuva. Och det har visat sig att det är mycket roligare att se på än att hjälpa till ;)
Deras lilla äventyr började med att Tuva frågade: ska de stå Afrika på pusslet eller? Varpå hon höll upp locket för att visa att det ju stod där.
Efter att de löst det problemet så kom Josse med en egen tankenöt: Gud vad svårt det måste vara för zebrahanen att välja en tjej, för alla ser ju bra ut.  Jag skulle tro att hon baserade den teorin på att de ser ganska lika ut allihopa ;D
För att ni bättre ska få en bild av hur detta ser ut så ska jag beskriva...Båda sitter på golvet bakom soffan, med ett pussel som är från 6år och som innehåller svindlande 250 bitar! De lade tidigt upp en taktik som gick ut på att alla kantbitar skulle läggas först för att bilda en ram. Men istället för att titta på alla bitar och välja vilken man vill prova, så tar de en i taget och provar alla på ett ställe, tills de hittar rätt bit. Allt i tron att det skulle gå fortare :D

Tuva: hur kan de skriva att detta är från 6år, det är ju jätte svårt. Josse har du börjat på inredningen?
Jaa vad finns det för inredning på Afrikas savann, kan man ju undra... Vad Tuva menade var om Josse börjat lägga bitar innanför ramen. (fnissar för mig själv) 

Nu börjar de sjunga Higher i falsett och i varsin tonart...
Mina damer och herrar detta kommer bli en intressant dag ;)
God Jul önskar Zandra    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0