Ingen åtkomst

Syrran och Axel åkte hem till Göteborg igår. Jag hade vant mig vid att ha dem här men jag har vant mig lika snabbt vid att det bara är jag igen. När de var här känndes det inte riktigt rätt att sitta uppe på mitt rum och titta på film eller läsa, vilket är det jag helst gör om kvällarna. Och gärna ensam. Det var lite jobbigt att inte kunna vara för mig själv och ibland irriterade det mig ganska mycket att behöva var social konstant. Visst, jag tyckte om att syrran var hemma, men nu kan jag göra mer vad jag vill. Och på något sätt känns det inte rätt att hitta på andra saker hemifrån utan syrran när hon var här. Nu är jag mer fri.
 
Idag vaknade jag ganska tidigt. Mamma kom in och sa grattis på namnsdagen till mig men jag somnade om igen. Vaknade lite innan elva men för att undvika grannarna låg jag kvar i sängen och läste tills klockan blev tolv. Jag smög ner till köket och fixade fukost och åt den uppe på mitt rum samtidigt som jag läste. Mormor ringde och undrade om jag ville jobba. Egentligen ville jag vara hemma och sola. Men jag behöver pengarna så jag åkte ner till byn med pappa lite innan två. Jag jobbade bara tre timmar eftersom mormor stänger fem på sommaren. Det kändes bra att göra något och inte bara vara hemma. Så imorgon ska jag jobba igen. Börjar två och slutar fem. Kommer nog jobba de tiderna resten av veckan. Och för de som läser jag kan meddela att jag glömde mobilen i affären och inte kommer att ha den förren imorgon vid två. Känner mig helt naken utan den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0