Vem e de som kommer å går?

Tjo! syrran aka Zandra som skriver. Berättade precis en anekdot för Juuuss och hon bad mig att dela med mig lite till hennes fanbase:P So here it goes...

Jag hade som uppgift att välja en låt på spanska och sedan översätta den. Redovisningen gick till på följande sätt (fast talat delvis på spanska ;)):

"Jag hittade en låt som heter Viene y va."
Jag spelade upp låten för klassen och alla fick ett papper med texten så att de kunde följa med. Sen skulle jag läsa upp översättningen. Allt går finemang ända tills
" Ja eh, nu e de en bit som är lite osäker här då va. De e nån som kommer in genom fönstret, men jag vet inte vem. Jag tror att det är en han." 
Min lärare: "Läs den biten på spanska igen." Jag läser men fattar ändå inte.
Läraren: "Det är turen." 
Jag:"Vem?"
L:"Turen, du vet turen kommer och går."
J:"Nämen vänta nu lite jag fattar hela låten nu ju!"
 
Hela skiten handlade alltså om att turen kommer och går, jag satt hemma och överatte hela texten utan att fatta det. "Viene y va" betyder "kommer och går". 
Själv tycker jag inte att det var så kul men när söstra min fick höra det så låg hon dubbel.

Döm själva;) 
puss å kram skumbanan från Zandra    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0