Kulturresa till Prag dag 1, 20 mars

Jag tog tåget till Växjö tio i tre och var framme på stationen vid fyra. Träffade Martina på bussen till Campus och när vi kom fram gick vi hem till Bollen en runda innan alla skulle samlas vid Pressbyrån för avresa. På bussen satt jag, Martina, Bollen och Ikis längst fram. Man vill ju se så mycket som möjligt. Jag har ju faktiskt aldrig varit i Tyskland innan (om man inte räknar när vi bytte flyg i Frankfurt på väg till LA) och ville veta hur det såg ut där. Dessutom var det kul att se allt när vi rullade in i Tjeckien. Mindre kul när vi körde runt inne i Prag men det kommer jag till senare. Kom fram till Trelleborg lite innan nio och båten mot Sassnitz avgick lite efter tio (något försenad). Som alla vet så tycker jag inte om att åka båt. Visst paddla lite kanot i någon sjö tycker jag om, men åka stor färja när det blåser mitt ute på öppet vatten. Nej. Det gungade duktigt mycket. Man fick en gratis och ofrivillig fylla så att säga. Båtresan tog cirka fyra timmar. Den tiden spenderade vi med att äta middag, spela kort och sanning eller konsekvens med bara sanning (haha), kollade in tax freen och planerade vad vi skulle köpa på hemvägen. Skrattade allmänt mycket och så, mest åt hur dålig balans man har och att man nästan skallade väggen flera gånger när man skulle gå. Vi var framme i Tyskland vid halv tre vilket tar oss till dag två... som jag lägger upp senare.

 


"Titta! Vi syns i fönstret, måste ta kort."

Trött Bollen?

Leka med mobilen på bussen

Spela kort och skratta på båten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0