Plugg på hög nivå.

Kom hem från skolan för två timmar sedan cirka. Älskar verkligen kursen i populärmusik! Idag pratade vi om musik i allmänhet. Sedan fick vi en uppgift där vi skulle skriva listor på typiska pop och rockband och motivera varför de är pop eller rock. Och det var lättare sagt än gjort! Vi blev lite ovänner om man säger så. Men det var bara kul. Agree to disagree liksom. Nästa vecka ska vi prata om vad som är "äkta" musik. Längtar!!

Nu sitter jag hemma och lyssnar på musik från medeltiden. Lite gregoriansk sång och ars nova. Tenta imorgon! Jag och Maria satt kvar i skolan idag en stund i ett av grupprummen som går att boka och förhörde varandra. Det gick ganska så bra. Vi hade inte så många fel som vi trodde att vi skulle ha. Ni ska se som jag har dukat upp på köksbordet med mina böcker nu. Ett uppslagsverk, två böcker i musikhistoria, pennor, snacks, fem anteckningsblock (!!!), dator med mera. Det ser hemskt ut, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0