Elaka bilkö som nästan tog död på mig

Igår blev en lång dag. Lämnade Osby vid elva och begav oss mot Morfars stuga där vi skulle möta upp mina kusiner. Men som vanligt var de sena så vi körde mot Kivik utan dem. Allt jag har att säga om Kiviks marknad är "Hemska, hemska bilköer". Vi körde alltså som sagt från Osby vid elva, när klockan var lite innan tre kom vi fram. Hemskt. Sprang på Bea på marknaden och det var väl det roligaste som inträffade. Förutom att jag fick mina rostade majskorn och godis.

Klockan sex blev det firande av morfars födelsedag i stugan. Inte så jättekul men det gick an. Vi gick en runda ner till havet och begav oss hem efter vi hade fikat. Frågade mamma om vi kunde stanna till hos Milla på hemvägen och visst kunde vi det. Tittade på hennes urgulliga kattungar! Ville sno en och ta med mig hem men det fick jag inte. Och det kan man ju förstå.

Nu ska jag ta med mig syrran och Axel och gå till Sonessons och biblioteket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0