Mitt 2012

Tänkte att jag på något sätt skulle försöka sammanfatta detta året. Vet inte riktigt hur det ska gå till men jag gör ett försök.

 

Januari:
Firade in det nya året hemma på Göingegatan med att fotografera alla fyrverkerier som en galning. Några dagar senare tog jag och syrran tåget till Göteborg. Hon började skolan tidigt efter lovet så jag följde med så hon slapp åka ensam. Jag tappade min trekantsmacka på tåget dit och blev ledsen. Jag låg och sov i lägenheten när syrran var i skolan. Några dagar senare kom Axel, mamma, pappa och Tuva. Kommer aldrig glömma när vi gick till Landala för att handla och Tuva skrek ”Neej, potatisarna!” Våra bakpotatisar åkte i gatan och vi skrattade så vi fick ont i magen. Vi firade syrrans tjugoårsdag med släkten på First G men fancy middag. Sista terminen på gymnasiet inleddes men både glädje och sorg. Harry P maraton med bakpotatis i Smedjan.

 

Februari:
Jag färgade mitt hår extremt orange. Jag och Igel åkte till Göteborg och fotade spexets föreställning. Sean O'donnell lämnade Yellowcard, och det har jag fortfarande inte vant mig vid. Team Sean is no more. Åkte till Götet många gånger denna månad. Please welcome the new defense against the dark arts teacher at Hogwa...I mean Yellowcards new bassist Josh Portman. En medlem försvann och en ny tillkom. Det bästa som hände var nog att jag blev av med min tandställning på sportlovet. Lyckan över att kunna äta knäckebröd och tugga tuggummi igen var stor.

 

Mars:
Utbildningsmässa på Yllan och jag kom hem med tre påsar kataloger. Samma dag åkte jag till Göteborg och hälsade på Syrran. Vi gick en runda i Haga och jag skaffade mig en gnuggis på Liten Karin. Ett besök på Universeum och när vi tittade på ormarna sa vi i kör ”Make it move!” Harry Potter ni vet. Yellowcard sände live från studion varje dag och jag var trött som bara den i skolan efter att ha varit uppe sent varje kväll för att titta och prata med mina kära Underdogs. Inne Em i Friidrott och jag var klistrad till tvn. Moa Hjälmer slog svenskt rekord på 400m och jag skrek mig hes. Jag tog beslutet att bli kulturtant när jag äntligen valde vad jag skulle söka för utbildningar. Såg Hungergames på bio med Milla.

 

April:
Såg hungergames på bio, igen. Men denna gången i Bromölla. Åkte till Väla. Syrran kom hem på besök. Köket i smedjan blev klart lagom till firandet av min födelsedag. Pottermore öppnades för allmänheten och hatten sorterade mig i Ravenclaw. Jag bakade bröd för första gången i mitt liv och gott blev det må jag säga. April var faktiskt en ganska lugn månad.

 

Maj:
Vi åkte till Göteborg för att hjälpa syrran och Axel flytta och jag drog på mig den hemskaste förkylningen någonsin. Jag var täppt i näsan. Hade ont i huvudet och i halsen och kunde knappt prata. Och lite feber på det. Underbart liksom. Mitt projektarbete blev klart. Maj var en stressig månad och jag var skoltrött så in i helvete. Men Yellowcard har alltid den bästa timingen som vanligt och släppte en ny låt när jag behövde det som mest. Vi firade min kusins födelsedag och jag hade tråkigare än tråkigast. Jag började lyssna på Fun. Och hade min sista pianolektion på musikskolan. Gav Eva en blomma och hon började nästan gråta. Franska öppna började och tennisnörden i mig var lycklig som bara den.

 

Juni:
Tennis, tennis och tennis. Köpte mig en ny kompaktkamera till studenten. Klampade runt i balskor hemma för att gå in dem innan balen. Sista vanliga dagen i skolan. Jag och Milla är tydligen nykterister (haha), Plag kom hem från Brasilien, balen, studenten (!!!!), gick på fyra studenter utöver min egen, karnevalen. Shit vad mycket det var som hände i juni! Haha. Midsommar, warped tour sände live på fuse, Wimbledon, Em i friidrott och Moa vann på 400m. Stod framför tv:n och skrek.

 

Juli:
Mer sport. All Time low bytte skivbolag. Spelade massor med Yatzy och kinaschack med syrran och Axel. Fick antagningsbeskedet till Universitetet och tackade ja till platsen på Kulturledarprogrammet utan att tveka. Kiviks marknad, Väla, Michel Tornéus slog svenskt rekord i längdhopp, jobbade hos mormor, OS i London och Yellowcard släppte en ny singel.

 

Augusti:
Tittade massor på OS och jobbade ganska mycket. Andy Murray krossade Federer i finalen och vann. Åkte till Göteborg. Yellowcards nya skiva släpptes och jag lyssnar fortfarande på den varje dag. Skaffade lila slingor i håret. Jag och Milla hälsade på på LBS, ville liksom göra det innan jag började på Linné. Nollning på Linné med Klubb. Sov i ett korridorsrum på 15kvm med Ikis, Bollen, Jennifer och Christoffer. Lite lagom trångt men det gick bra. Nollningen bestod av fika, lekar, grillning, femkamp, stadsvandring, krypning och sittning.

 

September:
September inleddes med finsittning och blev hämtad på campus av mamma och pappa. Dagen efter låg jag hemma i soffan och tittade på finnkampen. Den tredje började jag officiellt på universitetet i samband med programintroduktionen. Operation Hjälp Jonatan hitta Dunken gick av stapeln, utan framgång dock. Var i Göteborg och såg spexets revy med päronen, gick på Liseberg och övertalade mamma att åka uppswingt med mig. De hade tekniska problem så vi fick sitta kvar och åka igen. Jag tyckte det var kul, men inte mamma. Haha. Vi åkte på en miniklassresa till Wanås konst och hade det allmänt bra. All time low kom tillbaka in i mitt liv efter att ha släppt en låt som inte var helt åt skogen. Deppade mycket över att Yellowcard la upp nya turnédatum men inget i Danmark eller Sverige. Men så gav Sean mig hopp när han sa att han hade för sig att de skulle spela i Köpenhamn. Jag och Maria såg Carolina Klüft på stationen när vi skulle till skolan. Vi hade vår första ”tenta” och vi upptäckte att man är mer nervös efter än innan. Tenta är hemskt. Uttrycket ”Så gjorde man inte på Beethovens tid” myntades i klassen och användes flitigt ett tag.

 

Oktober:
All time lows nya skiva släpptes och jag var hooked! I typ två veckor sedan gick det över till YC igen. Vi hade vår första riktiga seriösa tenta. Tentaplugg är verkligen inte kul och tar verkligen på krafterna. Pluggade in i det sista och var så nervös att jag skakade och kunde knappt hålla i pennan när det var dags att börja. Fy. Tittade även på tennis denna månaden. Go Murray liksom! Det visade sig att Sean hade rätt. Yellowcard ska spela i Köpenhamn, men det var faktiskt ännu bättre än så. De ska spela i Göteborg på Brewhouse och jag skrek nästan högt på tåget när jag läste det.

 

November:
Strong for Sean projektet blev verklighet och det var hur fint som helst. Har på mig mitt armband varje dag. Pappa också. Tittade på tennis eftersom det var ATPslutspelet i London. Två nya kurser började, denna gång konstvetenskap. Nya Ikea öppnade i Älmhult och vi åkte ju självklart dit för att kolla läget. Jag och Charlotte började skicka vykort till varandra. Var på öppet hus på LBS med Lucas och Clara. De var förvånade över att se mig men glada. Skrev bildanalys efter bildanalys. Betalade anmälningsavgiften till Pragresan med Klubb.

 

December:
Första advent spenderades på kulturhuset precis som vanligt. Dock var det inte jag eller syrran som spelade. Det var Lucas och jag satt i publiken och var nervös för hans skull. Men det gick bra och man kunde se att han var lättad efteråt. Yellowcard gick in i studion och det är fortfarande en hemlis vad de spelade in. Åkte till Emporia med mamma för lite shopping. Bildanalys och hemtenta i konstvetenskapen skrevs och blev godkända så efter mycket plugg tog jag jullov. Mamma ramlade och bröt armen när hon skulle gå och ta ut pengar. Morfar tyckte vi skulle ställa in julafton men aldrig i livet. Jag och syrran lagade mat för fullt och visst blev det julafton.

 

Om du läste allt, grattis till dig! Och Gott nytt år! Vi ses 2013.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0