I hope you can see me smiling

I am awake and alive
there is somethong calling me
more than a moment in time
it's a dream I'm following
on my own, on my own
more than a moment in time
it's the life of leaving home

Det första jag gjorde när jag kom hem idag var att gå till köksbordet och se världens snyggaste packet från cdon.com. Jag visste redan vad det innehåll och slet upp det och hann tänka på hur länge jag har längtat efter denna dagen. Jag går in på mitt rum, och fotoelev som jag är tar jag kort på skivan lite innan jag lägger i den i min stereo. Medans jag trycker på play lägger syrran sig till rätta i min säng inför vårt lilla "listening party". Jag själv sitter på en kudde mitt på mitt golv och ler. Jag såg nog extremt löjlig ut, men sen när bryr jag mig om det liksom? När cirka halva skivan har gått kommer mamma in och tittar först på mig och sedan på min syster som ligger och blundar och nickar med i takten. Hon skakade bara på huvudet och gick ingen. Under näst sista låten kommer pappa och gör gerster för att visa oss att det är dags för middag. Brydde vi oss om det? Nej, det skulle allt få vänta. Men nu sitter jag åter igen på mitt rum och lyssnar. Det är magiskt. Detta är den bästa dagen på länge. No lie.
//Juuuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0