Jag har inga känslor kvar.

Just nu bryr jag inte mig ett skit om att min laptop inte funkar. Det är totallt ointressant efter gårdagens händelser.

 Som ni vet hade vi 18års fest för syrran. Klockan var nog ca halv 10 på kvällen, syrran står och öppnar paket när strömmen helt plötsligt går. Vi tänkte fan inte nu igen. Med det menar vi att när hon fyllde 13 var det gudrun stormen och vi hade fest utan ström.
   Men nej det var mycket värre än så. Jag står och tittar ut genom fönstret i dörren på framsidan när jag hör att Marita (syrrans bästa kompis mamma) skriker Det brinner!!! Min första tanke var att det brann i uterummet. Men jag sprang ut dit och tittade bort mot stugan där pappa har kontor och lager, bredvid den står, eller förr stod garaget. Det brann i baksidan av det. Man kunde inte se om det brann i stugan eller inte, nu efter vet jag att den har klarat sig. Alla fick panik och sprang ut i hallen. Efter det kommer jag inte ihåg så mycket. Jag vet att Ida min moster skrek Var finns hinkar Josse?! Jag tror jag svarade något i stil med Men vi kan inte få tag i något vatten, det finns ingen ström. Hugo skrek om brandsläckare. Jag visade honom att den fanns i hallen någonstans.
Syrran var helt förstörd och grät. Hon ville att festen skulle bli perfekt. Det blev inte alls som hon hade tänkt sig.
   Det känndes som det tog flera timmar för brandbilarna att komma. Fast det tog kanske inte mer än 10min.
Någon gång innan de kom skrek pappa något om att han måste få ut min moppe. Alla som var kvar inne i huset sa till honom att inte bry sig. Det är bara en sak, det finns fler. Men på någon jäkla vänster kom den ut iaf. När jag tittade ut genom fönstret stod den på uppfarten. Tuva sa att två brandmän och farfar hade tagit ut den.

Ville bara att alla skulle veta vad som har hänt. Jag vet inte hur man ska berätta det imorgon när man kommer till skolan. Hoppas några har läst detta så jag slipper. Vet inte hur jag känner mig. Jag glad över att alla mår bra. Jag har lust till att gråta men kan inte. Det gjorde jag igår,finns inga tårar kvar nu.
//Juuuss

Kommentarer
Postat av: sigge

aw, josse! bra att ingen blev skadad, iaf... >:

2010-01-10 @ 12:21:53
Postat av: b e a t r i c e ♥

oh josse, vad hemskt! :( jag håller med sigge! <3

2010-01-10 @ 13:12:32
URL: http://beatriiceniilsson.blogg.se/
Postat av: sara

<3

2010-01-10 @ 14:18:47
URL: http://rosavitsippa.blogg.se/
Postat av: hanna

oj oj! det var ju inte alls bra, men tur att ingen blev skadad! :(

2010-01-10 @ 14:35:53
Postat av: emmy

jag tycker så jäkla synd om er!! stakars zandra <3

2010-01-10 @ 18:45:10
Postat av: Björn

aw stackare:(

2010-01-10 @ 19:36:39
Postat av: Malin

Tycker extremt synd om din syster. och dig. <3

2010-01-10 @ 20:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0