Årets musik

Som alla vet är jag en stor musiknörd, så detta inlägget är helt enkelt logiskt. I år har jag upptäckt mycket ny musik, dock hade jag hört talas om många av banden jag har bara inte lyssnat på dem fören i år. Det finns så extremt mycket musik där ute så man orkar inte lyssna på allt. Men här kommer en fin lista över det jag har lyssnat på mest under detta året.

I Januari kom You me at six nya skiva ut och jag var i extas. Hela året har varit fyllt av YMAS. Och efter paramore konserten i december började jag nu lyssna på Paper route.

Februari blev Neverstores månad tack vare konserten i Malmö den trettonde. Soundtracket till Alice i underlandet kom och jag lyssnade som bara den. All time lows MTV unplugged inköptes på skivlagret. Jag upptäckte the blackout till min stora glädje.

Mars och OneRepublic fick en plats i våra hjärtan. The auditions nya album kom ut.

 

April involverade B.O.B och Hayley Williams. Ni vet nog vilket låt jag snackar om. Hände inte mycket i musikväg så det får bli allt

Maj och Green day i högtalarna hela månaden lång.

 

Juni, jag vet inte vilken månad jag började lyssna på Kids in glass houses. Men det var inte juni, möjligtvis April eller maj men eftersom jag inte har något annat för juni hamnar de här.

Den största delen utan juli jobbade jag och lyssnade inte mycket på musik. Så jag slänger upp The used.

 

Augusti var det Yellowcard och bara Yellowcard i och med deras återkomst.

 

September och Anberlin.

 

I oktober var det allt möjligt som spelades i lurarna. YMAS, KIGH, YC, TB allt. Men jag bjuder på Quietdrive för de måste vara med någonstans.

 

November är som oktober i musikväg men jag började till min egen förvåning lyssna på Imogen Heap.

 

December och julmusik, det vill säga Relient K. Framing Hanely kom in i mitt liv på rikigt.

Det var det hela. Jag skulle kunna lägga upp en drös till men det blir nog lite långrandigt, som om det inte är det redan. haha

 

Gott nytt år people, se you in the new year!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0