Måndag 25/10

Idag har jag varit och shoppat i Lund med Ebba, Hanna och Emmy.
Vi tog tåget från lilla Osby vid nio-tiden och var framme i Lund cirka klockan tio.
De andra shoppade loss medans... jag inte gjorde det. För mig blev det en svart mössa på MQ, ett halsband och en julklapp till Hanna.
Vet inte precis vad de andra köppte men kläder i alla fall.

Ebba skulle köpa bröd i en liten mysig affär:
Ebba: Ett bröd på surdeg. Är det något du rekomenderar.
Affärsbiträde: Tja alla bröden är ju bakade på surdeg utom de här.
E: Jag kan ta ett sånt.
Alltså sa Ebba precis att hon ville ha det som inte var bakat på surdeg, vilket hon själv inte fattade.
AB: Okej.... Eller skulle du ha på surdeg?
E: Jaaa
AB:Ja men då ska du inte ha detta. Det är det ända brödet vi har som inte är på surdeg.
E: Jaha men då tar jag det som är under.

Det var sjukt kul. Kanske roligare om man hade varit där men ändå.
När vi hade shoppat klart i Lund tog vi tåget mot Alvesta. Jag Ebba och Hanna hoppade av i Hässleholm för att ta tåget till Kristianstad, medans Emmy satt kvar och åkte hem.
Hanna och jag gick runt lite på stan när Ebba var hos tandläkaren och tog bort sin tandställning.
Efter det kunde hon knappt sluta le!

Hoppas ni haft en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för igår! :D

2009-10-27 @ 19:44:22
Postat av: ebba

2009-10-27 @ 19:44:53
Postat av: emmy

:)

2009-10-30 @ 22:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0